Standpunten overzicht

Financiën

De afgelopen jaren hebben gemeenten vanwege de crisis en door extra taken en kortingen vanuit het Rijk fors moeten bezuinigen. Ook Delft ontkwam hier niet aan. Uitgangspunt van D66 Delft is hierbij altijd geweest: we bezuinigen met visie (niet met de kaasschaaf, maar door te hervormen en altijd met oog voor maatschappelijke effecten). Gelukkig zijn de financiën in Delft door inzet van D66 op orde en kunnen we dankzij een aantrekkende economie weer voorzichtig investeren in de toekomst van Delft. Of we nu voor bezuinigingsopgaven staan of ruimte hebben om te investeren: zonder solide financiën is er geen betrouwbaar bestuur van de stad mogelijk. Om afgewogen keuzes te kunnen maken, moet helder zijn waar de gemeente welk geld aan uitgeeft en welke doelen hiermee worden bereikt.