Talent, Opleiding en Kennisdelen

Je bent geen D66-lid geworden om stil te blijven zitten. Blijf nieuwsgierig, ontwikkel jezelf, ontmoet leuke mensen. Meldt je dus gewoon aan voor een van de vele kansen in het overzicht hieronder. Ben je geen lid, wees gerust iedereen is welkom! Indien de bijeenkomsten besloten zijn wordt dit erbij vermeld.

Tips voor de maand november

ONLINE D-Café over arbeidsmigratie met D66 Tweede Kamerlid Maarten Groothuizen, 11 november 2020 20:00

Landelijk Congres, 28 november 2020

OMOOC: Crises en het openbaar bestuurLeer online meer over publieke uitdagingen in tijden van crisis!

Aanbod in de buurt van Delft

Vanwege Corona is het huidige aanbod nog niet vastgesteld. Onze eigen afdeling en diverse buren organiseren jaarlijks een interessante masterclass-reeks. Tevens organiseren we ieder jaar een buitenlandreis! Hopelijk kunnen we snel weer samen kennisdelen en na afloop discussiëren onder het genot van een borrel.

Heb jij ambitie om raadslid of wethouder te worden in de gemeente Delft?  Meldt je bij Bestuur@d66delft.nl met jou motivatie en CV zodat we samen een gepast aanbod kunnen samenstellen waarmee wij jou kunnen helpen met de ontwikkeling richting die ambitie.

Talent & leergang

Talentprogramma Driebergen Driebergen , Najaar

‘Driebergen’ bestaat uit vijf bijeenkomsten in een rustige omgeving. Het talentenprogramma is niet gericht op een specifieke functie; zowel de aspecten van vertegenwoordigende rollen, als van (politiek-)bestuurlijke functies komen aan de orde. Dit is bedoeld voor D66-leden.

Talentprogramma Route66 Landelijk, Aanmeldperiode najaar

Route66 is een intensief persoonlijk ontwikkelingsprogramma voor en door nieuwsgierige D66’ers van tussen de 25 en 33 jaar oud. Het programma duurt twee jaar: ieder jaar ronden twintig deelnemers het traject af en stromen twintig nieuwe Routers in.

Iedere eerste zaterdag van de maand organiseren we een themadag rond een politiek thema of politieke vaardigheid. Deze zaterdagen vormen de ruggengraat van het programma. Daarnaast organiseren we nog drie weekenden: het introductieweekend, een internationaal werkbezoek en een vaardighedenweekend. Dit is bedoeld voor D66-leden.

Summerschool

Als lid van de Bestuurdersvereniging ontvangt je automatisch een uitnodiging voor de tweedaagse en de Summerschool.

Tijdens de jaarlijkse Politieke Tweedaagse organiseert D66 de Summerschool. In deze Summerschool biedt zij trainingen en workshops aan op het gebied politieke vaardigheden en inhoudelijke onderwerpen. Zo worden er bijvoorbeeld in de aanloop naar gemeenteraadsverkiezingen voor raadsleden modules aangeboden ter voorbereiding op de campagne. Dit is bedoeld voor D66-leden.

Leergang politieke vaardigheden

De leergang bestaat uit een reeks van vier bijeenkomsten van een dag. Het programma bevat vaardigheidstrainingen en verdiepende kennis- en ontwikkelgerichte sessies. Hierbij ligt de nadruk op het opereren in de politieke setting Voor vragen kunt je terecht bij opleidingen@d66.nl. Dit is bedoeld voor D66-leden.

Nieuw lid & netwerken binnen D66

Kennismaken met een bestuurslid en/of raadslid

Wil je met een van ons kennismaken dan nemen wij contact met je op maar je kunt het ons ook meteen vragen via bestuur@d66delft.nl. Vanwege Corona doen we graag aan digitale of anderhalve meter kennismakingen.

Nationale & internationale ambities

Meedoen in een Thema-afdeling

Thema-afdelingen zijn platforms waar leden inhoudelijk met elkaar kunnen discussiëren over belangrijke politieke kwesties. Zij hebben het recht moties en amendementen op het congres in te dienen, en kunnen daarmee vanuit een bepaalde inhoudelijke expertise direct invloed uitoefenen op de inhoudelijk koers van D66. Daarnaast kun je vanuit een thema-afdeling makkelijker contact leggen met andere organen binnen D66, om zo ook via minder formele weg een bepaald thema op de kaart te zetten. Als u lid bent van D66 kunt u zich aanmelden voor een thema-afdeling via www.mijnd66.nl. Dit is bedoeld voor D66-leden.

Laatst gewijzigd op 8 november 2020