Vincent van Roon

Raadslid | Werk en inkomen, armoede, integratie, emancipatie

22 jaar

Delft

Vincent is student watermanagement aan de TU. Als bewoner van Tanthof, student aan de TU, hardloper in de Delftse Hout, bewonderaar van de binnenstad en stamgast in het stadhuis ziet Vincent de diversiteit die Delft maakt wat het is. Hij hoort van mensen met verschillende achtergronden waar zij tegen aan lopen, wat hen ervan weerhoudt om hun kansen te kunnen pakken.

Schulden die jongeren van een goede start beroven en taalachterstanden bij kinderen die hen hun schoolcarrière lang achtervolgen. Maar ook gezondheidsproblemen door stress, eenzaamheid of gebrek aan toegankelijke sportfaciliteiten. Daar moeten we ons nooit bij neerleggen, maar juist met een persoonlijke aanpak tegen vechten. Iedere Delftenaar verdient een kans!

Dat motiveert Vincent om als raadslid aan de slag te gaan om de stad voor al haar inwoners te verbeteren. De afgelopen jaren is Vincent voor D66 campagneleider en bestuurslid geweest. Daarbij volgt hij de lokale politiek al jaren op de voet.

Alle uitnodingen aan Vincent of de fractie kunt u sturen naar fractie@d66delft.nl

Meer van Vincent van Roon