Vincent van Roon

Raadslid | Werk en inkomen, armoede, integratie, emancipatie

22 jaar

Delft

Vincent is student civiele techniek aan de TU. Daarnaast is hij actief als docent geschiedenis en Engels voor de Stichting Studiebegeleiding Leiden. Als bewoner van Tanthof, student aan de TU, hardloper in de Delftse Hout, bewonderaar van de binnenstad en stamgast in het stadhuis ziet Vincent de diversiteit die Delft maakt wat het is. Hij hoort van verschillende mensen waar zij tegen aan lopen, wat hen ervan weerhoudt hun kansen te kunnen pakken.

Schulden die jongeren van een goede start beroven en taalachterstanden bij kinderen die hen hun schoolcarrière lang achtervolgen. Maar ook gezondheidsproblemen door stress, eenzaamheid of gebrek aan toegankelijke sportfaciliteiten. Daar moeten we ons nooit bij neerleggen, maar juist met een persoonlijke aanpak tegen vechten. Iedere Delftenaar verdient een kans!

Dat motiveert Vincent om vanaf dag één als raadslid aan de slag te gaan om de stad voor al haar inwoners te verbeteren. De afgelopen jaren is Vincent voor D66 campagneleider en bestuurslid geweest. Daarbij volgt hij de lokale politiek al jaren op de voet en is hij dus niet onbekend met de mogelijkheden die je als raadslid hebt om veranderingen waar te maken.

Alle uitnodingen aan Vincent of de fractie kunt u sturen naar factie@d66delft.nl

Meer van Vincent van Roon