Sivan Maruf

23 jaar

Delft

Sivan is student bouwkunde aan de Haagse Hogeschool, waar hij ook actief is voor de faculteitsraad. In 1998 is Sivan op 3-jarige leeftijd, samen met zijn ouders, als oorlogsvluchteling opgevangen in Nederland. Kort na aankomst kwam het gezin in Delft te wonen in de wijk Buitenhof. Zijn ouders wonen daar nog altijd met veel plezier. Al snel na aankomst hebben zij hun draai gevonden in de Nederlandse maatschappij. Toegankelijk onderwijs, gepaste ondersteuning en hard werken hebben hieraan bijgedragen. Deze punten vormen de basis voor Sivans kandidaatstelling. Hij wil zich inzetten voor goed en toegankelijk onderwijs voor ieder kind in Delft.
Sivan van mening dat we aandacht moeten blijven besteden aan het terugdringen van ongelijkheid tussen mensen. Ongelijkheid is onacceptabel en vooral als deze voortkomt uit ongelijke kansen. Onderwijs vormt de sleutel tot succes en persoonlijke groei en daarom moeten wij blijven investeren in goed onderwijs.

Meer van Sivan Maruf