Programma Masterclass ‘Gemeenteraad 2022’

Nieuwsgierig naar hoe de lokale politiek werkt? Of naar hoe campagne voeren op lokaal niveau werkt? Hoe zorgen we ervoor dat de kloof tussen politiek en de burger zo klein als mogelijk is? Of  heb jij interesse om op de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen te komen en/of deze te beïnvloeden? En wil je meer weten over de Gemeenteraad zelf en de taken die daarbij komen kijken? Meld je dan aan voor de masterclassreeks “Gemeenteraad 2022”!

Via het formulier kun je aangeven of je deelneemt aan de hele masterclassreeks en/of aan welke losse sessie je deelneemt. Het programma is onder voorbehoud van wijzigingen. De schuingedrukte data wachten op nadere afstemming. Vervolgens werken wij deze pagina bij, zodra er additionele informatie beschikbaar is.

• Speeddaten met deelnemers en raadsleden uit Delft & Midden Delfland + miniquiz – zondag 21 februari 20:00 tot 21:15 (Webex)
  • Raadsvergadering bijwonen met uitleg- en real life chat commentaar van Vincent van Roon – donderdag 4 maart 19:00 tot einde Raadsvergadering (Webex)
  • Richtingwijzers & Integriteit in de Raad- donderdag 11 maart 20:00 tot 21:15 (Webex)
  • Gemeente financiën & begroting door Christine Bell en Melanie Oderwald – zondag 28 maart 20:00 tot 21:15 (Webex)
  • Politiek Spel: coalitie & oppositie door Sivan Maruf – woensdag 14 april 20:00 tot 21:15 (Webex)
  • Debattraining- dinsdag 15 juni 19:30 tot 22:00 (Zoom)
  • Communicatie & campagne – NTB  (Zoom/Fysiek)
  • Politiek Spel: in de praktijk – dinsdag 25 mei 20:00 tot 21:15 (Zoom)
  • Evaluatie, praktische zaken & Borrel – NTB  (Zoom/Fysiek)

Tijdens deze masterclass reeks leer je direct van D66 raadsleden, uit Delft en omstreken, de kneepjes van het vak. Experts uit de partij begeleiden de trainingen door middel van theorieën en oefeningen. Zoals verwacht vinden de eerste bijeenkomsten online via Zoom plaats. Als er ruimte voor is, dan onderzoekt het bestuur of we elkaar in 3D mogen treffen.

Voor vragen over de masterclassreeks kun je contact opnemen met masterclass@d66delft.nl.

Laatst gewijzigd op 8 juni 2021