maandag 22 november 2021

De kandidatenlijst voor GR2022 is bekend!

Het is met veel genoegen dat het Afdelingsbestuur van D66 Delft vandaag de kandidatenlijst presenteert voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022.

Het bestuur is van mening dat de lijst een goede reflectie biedt van het ledenbestand dat wij in Delft kennen en is verheugd dat zovelen hebben aangegeven het programma en de campagne actief te willen steunen door zelf een plek op de lijst in te nemen.

De top van de lijst wordt gekenmerkt door een aantal sterke kandidaten die de benodigde kennis en ervaring meebrengen en garant staan voor een daadkrachtige fractie. Het bestuur is ervan overtuigd dat zij in staat zijn handen en voeten te geven aan het ambitieuze programma dat D66 voor de jaren 2022-26 heeft neergelegd; een programma waarin onderwijs, klimaat en betaalbaar wonen een centrale plaats innemen.

“Met deze kandidaten is D66 klaar voor de komende vier jaar”, zegt lijsttrekker Vincent van Roon. “Er komt veel op ons af, het is geen makkelijke tijd voor Delft. Maar deze lijst vol toppers gaat van D66 weer de grootste partij van Delft maken!”

Het bestuur van D66 Delft wenst alle kandidaten veel sterkte en inspiratie voor de campagne en vertrouwt erop dat we de komende periode van hen zullen horen en hen zullen leren kennen en waarderen als het dream team dat we in hen zien.

Minke van Velzen hoogste nieuwkomer

Na lijsttrekker Vincent van Roon is Raadslid Sivan Maruf door de leden op plek 2 gezet. Sivan heeft zich de afgelopen vier jaar hard gemaakt voor klimaat, duurzamere bouw en betaalbare woningen in de stad en heeft zich ingezet voor zijn wijk Buitenhof. Minke van Velzen staat als hoogste nieuwkomer op plek 3. Minke is in Delft opgegroeid en heeft meegeschreven aan het verkiezingsprogramma. Nu wil zij haar ervaring als beleidsmedewerker bij de VNG naar de Delftse Raad brengen. Op plek 4 staat Janne Gerritsen, die als woordvoerder voor de Tweede Kamerfractie politieke ervaring heeft opgedaan en zich nu voor een veiliger en groener Delft in wil zetten. De top-5 wordt afgesloten door horecaondernemer Marijke Vuik. Marijke is een bekend gezicht in de Delftse Binnenstad en wil zich inzetten voor de Delftse jeugd en beter onderwijs.

Raadslid en ondernemer Harjo Schuurman (plek 6) heeft vanuit de Raad roken en overmatig alcoholgebruik onder jongeren bestreden en zorgt als derde lid van de huidige fractie voor de nodige continuïteit. Carolien Aantjes (plek 7) is een gezondheidswetenschapper met ervaring in ontwikkelingssamenwerking met kennis van crises die hun oorzaak vinden in klimaat, gezondheid en migratie. Heera Dijk (plek 8) is docent aan de Haage Hogeschool en zal zich inzetten voor echte kansengelijkheid in Delft. Brendan Analikwu (plek 9) is wiskundestudent aan de TU en voorstander van een eerlijker en ruimhartiger sociaal beleid. John van der Goot sluit de top-10 af. John werkt bij de politie en zal zijn ervaring met veiligheid en handhaving voor Delft inzetten.

De kandidatenlijst van D66 Delft

De definitieve kandidatenlijst van D66 Delft voor de Gemeenteraadsverkiezingen 2022 is op 21 november 2021 als volgt vastgesteld door de Verkiezingscommissie:

1. Vincent van Roon
  2. Sivan Maruf