donderdag 20 mei 2021

D66 Delft zoekt fractiesecretaris!

Ben jij maatschappelijk betrokken en wil je de politiek beter leren kennen? Ben je communicatief vaardig en kun je goed organiseren? Dan ben jij misschien wel een geweldige fractiesecretaris voor D66 Delft. Als fractiesecretaris ondersteun je de 6 leden van de Delftse D66-fractie in hun werk voor de stad. Jij zorgt ervoor dat het fractiewerk soepel loopt, zodat de raadsleden hun standpunten kunnen bespreken en bepalen. Daardoor zit je bovenop alle politieke ontwikkelingen in Delft en binnen D66. Wij zoeken een gemotiveerde en proactieve fractiesecretaris voor gemiddeld 5 uur per week, voor de periode van augustus 2021 tot medio 2022, met mogelijkheid tot verlenging.

Wat ga je doen?
– Je zorgt voor de voorbereiding en verslaglegging van fractievergaderingen;
– Je coördineert de inkomende fractiepost en -mail en beantwoordt brieven en mails van burgers;
– Je creëert (video-)content voor de website en de sociale media en plaatst deze;
– Je stelt een actielijst op, houdt deze bij en je zorgt dat uitnodigingen bij het juiste raadslid terechtkomen;
– Je verzorgt overige werkzaamheden om het reilen en zeilen binnen de fractie effectief te laten verlopen;
– Je verzorgt de organisatie van fractieactiviteiten zoals het (inhoudelijke) fractieweekend;
– Je houdt het digitale archief bij.

Welke kwaliteiten verwachten wij van je?
– Gevoel en interesse voor politiek en politiek-bestuurlijke verhoudingen;
– Leergierige instelling en bereidheid om een stapje extra te doen als deadlines dichterbij komen;
– Lid van D66 en affiniteit met het sociaalliberale gedachtegoed;
– Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal; goede communicatieve en redactionele vaardigheden;
– Bekendheid met gangbare computerprogramma’s (zoals ook bijv. Dropbox en Google Calendar), sociale media en een visie op het gebruik van zulke digitale (communicatie)middelen;
– Organisatorische kwaliteiten, proactieve houding en teamspelersmentaliteit;
– Beschikbaarheid op maandagavond (fractievergaderingen), één keer per maand op donderdagavond (raadsvergaderingen) en flexibele inzet doordeweeks;
– Liefst woonachtig in Delft.

Wat krijg je ervoor terug?
– Veel ruimte voor eigen initiatief;
– Een informele en collegiale (werk)sfeer met enthousiaste en gedreven mensen;
– Een voortreffelijke gelegenheid om D66 en de Delftse politiek van zeer dichtbij te leren kennen;
– De mogelijkheid om contacten op te doen bij D66 en verschillende Delftse maatschappelijke organisaties;
– Binnen de functie kun je mogelijk op den duur meer inhoudelijke taken uitvoeren, zoals het (mede)opstellen van schriftelijke vragen, moties, amendementen en notities.

Honorering
De fractiesecretaris treedt in dienst bij de Stichting Fractiewerk D66. Inschaling geschiedt in overleg.

Geïnteresseerd?
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Sjoerd Looijen (s.looijen@d66delft.nl, 06-36144705). Je kunt je motivatiebrief met curriculum vitae richten aan Christine Bel en vóór zondag 20 juni 2021 (23.59 uur) mailen naar fractie@d66delft.nl onder vermelding van “vacature fractiesecretaris D66 Delft”.