vrijdag 14 mei 2021

D66 Delft kiest Vincent van Roon als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022!

De leden van D66 Delft hebben Vincent van Roon tot lijsttrekker gekozen voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022.

Het bestuur kijkt terug op een positieve lijsttrekkersverkiezing met een hoge opkomst waarin drie sterke kandidaten hun visie op Delft met ons gedeeld hebben.

Afdelingsvoorzitter Thomas Peutz “Na twee interne debatten en een aantal campagneactiviteiten georganiseerd door de kandidaat-lijsttrekkers zelf, hebben onze leden hun keuze gemaakt. Met drie kandidaat-lijsttrekkers die onder de leden elk een eigen achterban wisten aan te spreken was het geen uitgemaakte zaak wie zou winnen. Uiteindelijk werd met Vincent van Roon gekozen voor een raadslid dat als student actief werd in het bestuur en vervolgens in de raad en die er, inmiddels afgestudeerd, als leider van het campagneteam voor de Tweede Kamerverkiezingen een belangrijke bijdrage aan heeft geleverd dat D66 in Delft de grootste partij kon worden. De lat ligt daarmee hoog en het is nu aan de winnaar om hierop verder te bouwen en de partij vanuit zijn enthousiasme aan te voeren op weg naar de gemeenteraadsverkiezingen.”

Op dit moment is D66 vertegenwoordigd in de gemeenteraad met vijf van de 39 raadszetels en de partij neemt met één wethouder zitting in het college. D66 wil dit resultaat in de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022 overtreffen en met een sterke kandidatenlijst en campagne de grootste partij worden. De verkiezing van onze lijsttrekker Vincent van Roon wordt daarbij als een belangrijke eerste stap gezien.

Lijsttrekker Vincent van Roon: “Ik wil alle leden die mij hun stem hebben gegeven enorm bedanken voor het vertrouwen. De andere kandidaten complimenteer ik met hun sterke campagnes die het beste van onze partij hebben laten zien. De hoge opkomst voor deze verkiezing laat zien dat D66 Delft bruist! Nu kijk ik er ontzettend naar uit om samen met een enthousiast team aan de slag te gaan om de stad te overtuigen van ons verhaal.”

Kandidatenlijst D66
Vanaf 14 juli start de kandidaatstelling voor de overige kandidaten, die op de D66-lijst willen voor de gemeenteraad. De lijstadviescommissie bestaande uit vijf leden, waaronder de voorzitter van D66 Delft Thomas Peutz en lijsttrekker Vincent van Roon, zullen onder voorzitterschap van Anouschka Biekman komen tot een advies aan de leden. Uiteindelijk bepalen de leden van D66 Delft de volgorde van de kandidatenlijst. De interne stemming vindt plaats in de periode van  3 november t/m 17 november. De uitslag wordt hierna bekend gemaakt.