donderdag 22 april 2021

Minder zwemlessen in coronatijd, maar achterstanden worden ingelopen!

Door de coronamaatregelen zijn zwemlessen op veel plekken in Nederland afgelast. Kinderen lopen hierdoor een achterstand op in hun zwemvaardigheid. D66 vindt zwemles voor kinderen belangrijk en heeft daarom navraag gedaan bij de gemeente naar de stand van zaken in Delft.

Navraag leerde ons dat de wachtlijsten voor zwemles ook in Delft zijn opgelopen. Dit lag helaas in de lijn der verwachting. Rest ons de vraag hoe we opgelopen achterstanden met het zomerseizoen voor de deur zo snel mogelijk gaan goedmaken.

Goed nieuws want dit gebeurt gelukkig. Zo worden er extra zwemlessen en afzwemmomenten aangeboden. Hierdoor kunnen er sneller kinderen die op de wachtlijst staan instromen. Kinderen die het zwemmen snel onder de knie hebben, krijgen extra lessen waardoor ze sneller afzwemmen en de doorstroom versnelt. Daarnaast worden er extra zwemonderwijzers ingezet waardoor er grotere groepen zwemles krijgen. Tijdens de schoolvakanties gaan de zwemlessen nu ook door en worden er extra lessen aangeboden en is er natuurlijk altijd de mogelijkheid voor privézwemles.

Kortom, helaas heeft de coronapandemie ook invloed op de zwemlessen in Delft. D66 heeft er echter dankzij deze adequate maatregelen het volste vertrouwen in dat de opgelopen achterstanden snel worden ingelopen. En dat is met de komst van het mooie weer toch een veilig gevoel.