woensdag 2 december 2020

VVD en D66 in gesprek met ondernemers

Op 15 december gaan VVD en D66 in gesprek met Delftse ondernemers. Een vijftiental ondernemers zijn uitgenodigd voor een online stadsgesprek. “We willen weten waar behoefte aan is om door de crisis te komen,” zeggen de partijen gezamenlijk.

Zwaar weer
De coronacrisis heeft iedereen hard geraakt. Delftse horecaondernemers, maar ook de cultuursector zijn nu alweer wekenlang dicht. Maar ook de detailhandel en toeristische sector zijn hard getroffen. Zowel het kabinet als de Delftse politiek hebben al veel maatregelen genomen om ondernemers te ondersteunen in deze moeilijk tijd, maar we zijn er nog niet. Boris van Overbeeke (D66): “We vertrouwen op de veerkracht van Delftse ondernemers, maar de rek is er inmiddels uit. Veel buffers zijn nu op.”

Praten met elkaar
Delftse ondernemers zijn creatief en goed in het verzinnen van oplossingen. De partijen willen bespreken hoe de politiek zo goed mogelijk kan helpen. Dimitri van Rijn (VVD): “Juist in deze tijden blijven ondernemers belangrijke pijlers van onze stad. Hun ideeën willen wij daarom meenemen bij het opstellen van een economisch herstelplan dat op dit moment wordt uitgewerkt door het college.”