woensdag 10 april 2013

Lucas Vokurka unaniem verkozen tot lijsttrekker D66 Delft

Lucas Vokurka (33) is op woensdag 10 april tijdens een drukbezochte ledenvergadering unaniem verkozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen 2014 namens D66 Delft.

Vokurka sprak tijdens zijn speech over de doelstellingen voor de komende jaren. Naast het financieel gezond houden van Delft, het investeren in Delft als stad van innovatie en het bouwen aan de spoorzone, ging hij ook in op de aanstaande veranderingen in de zorg. "Het implementeren van omvangrijke taken op het terrein van de zorg die op dit moment op de gemeente afkomen, vormt een grote uitdaging voor onze stad en het lokale bestuur. Het einddoel moet zijn betere zorg voor mensen maar het moet met fors minder geld, een hervorming die zijn weerga niet kent. D66 kan en zal deze uitdaging vol overtuiging aanpakken."

Vokurka gaf verder aan veel zin te hebben in de verkiezingen. "Het gaat goed met D66 en Delft, samen vormen zij bovendien een mooie combinatie. Het positivisme van D66 slaat aan in Delft, wij bouwen niet alleen vanuit het gemeentebestuur aan deze stad maar met iedereen die een positieve bijdrage wil leveren."

D66, nu de grootste partij in Delft, zal na de zomer zijn programma en de overige kandidaten presenteren. Vokurka is op dit moment Wethouder van o.a. Financiën en Onderwijs.