donderdag 8 november 2012

D66: kopieer effectieve aanpak probleemjongeren

D66 diende donderdag samen met een aantal andere fracties een voorstel in om de succesvolle aanpak van probleemjongeren van Stichting Trix mogelijk ook in Delft te gaan toepassen. Alle fracties (m.u.v. Onafhankelijk Delft en Leefbaar Delft) steunden de motie.

Steeds verder in problemen
Sommige jongeren kampen met gezinsproblemen, schulden, verslaving en/of dakloosheid. Ze komen vaak steeds verder in de problemen, belanden geregeld in de criminaliteit en komen moeilijk aan een baan. De Stichting Trix in Den Haag helpt zulke jongeren aan een diploma en een baan, en biedt tegelijkertijd hulp bij hun andere problemen. In ruil wordt van de jongeren discipline en inzet verwacht.

Niet in de bak, maar aan de bak
De intensieve aanpak van Trix kent relatief beperkte kosten en relatief lage recidivecijfers. Niet meer in de bak, maar aan de bak. D66 wil B&W laten onderzoeken of deze effectieve en integrale aanpak ook in Delft kan worden opgestart. Samen met Stadsbelangen, PvdA, GroenLinks en VVD dient de fractie hiertoe een motie in, vanavond bij de behandeling van de begroting voor 2013-2016.

Zie ook de website van Stadsbelangen Delft

Voor meer informatie: