maandag 22 februari 2010

div.Section1
{page:Section1;}
–>
Alexander Pechtold, fractievoorzitter van D66 in de Tweede Kamer en partijleider, komt op donderdag 25 februari naar Delft. Pechtold bezoekt de stad om de campagne van D66 Delft te ondersteunen voor de gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart.

De campagnebus van Pechtold, die een tour maakt door het hele land, komt om 12.30 uur op het Bastiaansplein aan. Om 13.30 uur is Pechtold in Delft en brengt hij eerst een bezoek aan DOK, de openbare bibliotheek van Delft die eind vorig jaar is uitgeroepen tot de beste bibliotheek van Nederland.

Pechtold neemt na een rondleiding door DOK een petitie in ontvangst van de belangenvereniging voor Delftse studenten VSSD. Vervolgens kan de aanwezige pers enkele vragen stellen aan de partijleider van D66.

De VSSD maakt zich zorgen over de kwaliteit en toegankelijkheid van het onderwijs nu er bezuinigingen zijn aangekondigd. De organisatie vreest dat studenten aan de Technische Universiteit in Delft extra hard getroffen zullen worden door de bezuinigingen. Want technische opleidingen duren niet alleen langer dan andere studies. Zij zijn ook duurder.

“DOK is de beste bibliotheek van Nederland. En de TU is een van de belangrijkste technische universiteiten van Europa”, stelt Vokurka. Delft heeft daarmee een belangrijke verantwoordelijkheid, zo vindt de lijsttrekker van D66 Delft.

Vokurka: “In het voorjaar van 2008 moest D66 nog samen met enkele andere partijen in de gemeenteraad een motie indienen om de financiering van DOK veilig te stellen. Eigenlijk moet dat niet nodig zijn. Temeer omdat vele Delftenaren dagelijks de bibliotheek bezoeken. Wat dat betreft pleit ik er voor dat DOK ook op zondag open is. Want een goede toegankelijke bibliotheek is van groot belang voor de opleiding van iedere Delftenaren en daarmee een belangrijke voorwaarde voor een welvarende stad. Want onderwijs is de beste investering in de economie.”

Niet voor publicatie
: